SOLSKEN OCH SVARTA VINBÄR

Den här veckan har jag jobbat nästan varje dag, men har trots det lyckats hinna att träffa ganska många faktiskt. Alldeles nyss kom jag hem från min och Kajsas bärplockartripp; dygt åtta liter svarta vinbär! Vi plockade och plockade, men när våra burkar var fulla fanns det minst lika mycket kvar. Vilken guldgruva!
Igår jobbade jag bara till tolv, så jag och My var nere vid nösnäsbadet och provade på, ja... eh det hette nåt konstigt... Men i alla fall, man stod på en surfingbräda och paddlade. Tänk er en korsning av kanotpaddling och stå på balansbräda så har ni grejen. Riktigt roligt och dessutom varmt i vattnet! 

Vidare kan jag nu glatt berätta att jag fått en värdfamilj; mamma, pappa och lillebror på 10 år, plus tre utflugna äldre barn, samt tre katter, en hund och 100 kor i Cornwall, Ontario. Jajamen, vi snackar bondgård, och oj vad det ska bli spännande! 

I morgon bär det av till skåneland och en underbar Matilda så jag svävar runt här i huset på små moln.

Och på grund av alla mina nostalgiska konfa-minnen säger jag som Bert;
Klart slut varulvstjut
 
 
Trackback
RSS 2.0